Om igår

Hej på er och godmorgon :) 

Här kommer ett inlägg om igår: 

Väl inne i stan, påväg till spårvagnen kom pappa på att han glömt väskorna på bussen, blev att små springa tillbaka till terminalen där bussen hade omvandlat sig till en 300, redo att åka när som helst men som tur var hann vi och vi kunde gå tillbaka till spårvagnen med väskorna och Idas telefon. 

Vi stannade en stund i pappas skola, han var ju tvungen att ta en kopp kaffe och prata med sina klasskompisar ;) 

Vi tog ju spårvagnen dit så vi gick tillbaka till Nordstan, påvägen gick vi till Feskekörkan där vi satte oss och bara tog det lite lugnt. 
Vi hade lite svårt att bestämma oss för vart vi skulle stanna och fika så tillslut bestämde vi oss för att köpa och göra egna frallor. 

Därför köpte vi med oss en god sås från Feskekörkan och frallor, avokado, smör, skinka och dricka från Ica. Vi satte oss ute vid Feskekörkan och åt våran goda och billiga lunch och hade det jätte trevligt. 

Därefter skyndade vi oss till 4gott så att Lena skulle hinna med en tidig buss hem, jag köpte lite godis som vi gick och mumsade på resten utav resan ;)

Det var efter det här som det blev kaos och panik, eller, iallafall i mitt huvud... Kan säga att tårarna inte var långt borta. 
Undertiden vi handlade i 4gott tog pappa hand om min väska, med kameran i, när pappa och Malin sedan lämnade av Lena vid bussen och gick till Elgiganten för att byta Idas mobil och jag, Ida och Alex gick och kollade i Nordstan tänkte ju inte jag på att pappa hade min väska eftersom jag hade min plånbok i fickan. 
När vi sedan möttes upp i H&M för att köpa jeans till Malin och Ida så ville jag ha min väska för att lägga i min plånbok i den, då visade det sig att pappa inte hade väskan. 
Jag såg framför mig att han hade den bredvid sig på bänken när jag kom ut för att kolla om dem ville smaka på godiset och sedan hade han helt enkelt gått utan att ta med den. 

Så jag sprang, helt panikslagen med tårar i ögonen för att se att bänken var tom... (Under tiden jag sprang hann jag dessutom tänka ut flera sätt hur jag skulle tortera pappa om min äskade Nikon var borta... Haha, som tur var behövde jag inte använda mig utav någon utav planerna.)
Frågade väktaren som vaktade in/utgången till 4gott om någon hade lämnat in en svart läder väska med en kamera i och då log han bara och sa "fråga personalen" så det gjorde jag, och som tur var hade någon vänlig människa lämnat in min väska utan att sno kameran! 
Tacksamheten själv var jag när jag gick därifrån. 

Väl tillbaka hos dem andra, med min väska hängande över axeln (den lämnade aldrig min kropp efter det) så gick vi och kollade efter skor. 
Malin har däremot ganska höga krav på sina konfirmation skor så hon hittade inga, dem får nämligen inte ha för hög klack, dem får inte visa tårna och dem får inte vara ballerina... Lär sluta med att hon får gå barfota ;) 
Ida hittade däremot ett par enkla, fina sommar tygskor. 

Därefter så delade vi upp oss, jag, pappa och Ida gick och handlade resten utav maten som behövdes till påskmiddagen imorgon och Alex och Malin gick och kollade i affärer som Alex ville titta i. 

När vi handlat klart satte vi oss på bussen hem, tror alla förutom Malin sov och jag fick gaanska ont i nacken. 

Väl hemma så blev det som vanligt, Alex vid datan, tjejerna vid tv:n och mobilerna och pappa vid sin data ;) 

Kommer bilder från Nikon om någon timma. 

Puss








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0