Frågor och svar.


Klara: Vad ska du göra när du slutar gymnasiet? 

Svar: Framtiden är lite oklar än så länge men jag har lite tankar och idéer. 
För några veckor sedan var jag helt hundra säker på att jag skulle ta ett år efter studenten och åka som Au Pair till England, Australien, Irland, ja vart som helst egentligen. Men nu vet jag inte längre, det är någonting jag verkligen vill göra men jag känner att allt beror på hur livet ser ut då. 

Nu har jag ju fått jobb och dem ser ju helst att man jobbar där länge eftersom man bygger upp ett band med personen man hjälper och det håller jag ju med om, så skulle det vara så att jag trivs med jobbet och allt rullar på bra där stannar jag nog hemma och jobbar. 
Men som sagt allt beror på hur allt är där och då. 

Sedan är ju min dröm att bli psykolog, det är en lång utbildning och antagligen helt klart värt det men innan dess skulle jag vilja resa, jobba och bara ha det roligt. Och så får vi se vad som händer med just vidareutbildning. 

Detta är mina tankar just nu, men det kommer antagligen hinna ändras många gånger under detta året ;) 


Anonym: ska du jobba och studera samtidigt?  :) 

Svar: Yes, det är tanken :) 
Eftersom jag läser på distans kan jag lägga upp mina studier mer utefter jobbet och det här jobbet är inte strikt mellan vissa tider och inte alla dagar i veckan vilket passar mig perfekt just nu när jag pluggar.

Tanken är att jobba så mycket det bara går men ändå ha kontroll över plugget, tror det kommer gynna mig att jobba då jag får in lite mer rutiner och tider att passa i vardagen vilket jag tror kommer göra det lättare att studera.

Pengarna har redan en klar mening och det är att samla så mycket det bara går, vill ju samtidigt kunna spendera lite på roliga saker men pengarna jag sparar skall ta mig till Australien vilket kommer vara fett värt allt slit och att behöva samla och inte kunna slösa (nu är ju jag mer spara än slösa, men ändå) så det kommer bli grymt! 

Har nämligen en kompis som åker ut som Au pair till Australien nu om en månad och då har vi bestämt att jag skall åka och hälsa på henne inom året hon är borta. Tänk att jag snart kommer åka till mitt drömresemål!!? Helt sjukt. Haha. 

Har ni fler frågor är det självklart bara att fråga :D 

Kram 







Kommentarer
Anonym

Vad är det för jobb och hur fick du det? Har alltid tyckt att det är svårt att få något jobb när man inte har gått ut gymnasiet, så har aldrig tagit tag i det på riktigt. Kanske något värt att fundera över. :)

2014-08-25 @ 13:53:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0