Tillbringat min måndag på sjukhuset.

Snacka om att denna måndagen inte slutade som jag hade planerat. 

Tillbringade min eftermiddag/kväll på sjukhuset, först i Skene och sedan i Borås. 

Halkade i trappan, voltade och flög ner för mer än halva trappan, fick mitt vänstra ben bakom mig helt vridet och krossade och böjde mina tår. 
Hade ingen känsel i tårna och dem gick inte att röra, höll på att svimma när jag upptäckte att jag inte kunde röra dem, haha, tur nog svimmade jag inte för då hade jag rullat sista biten ner för trappan också, vilket hade varit jätte kul. 

Malin, Ida och Idas kompis kom hem från skolan typ direkt efter så Malin hjälpte mig att ringa sjukvårdsupplysningen, blev sedan ompysslad utav dem medan vi väntade på snälla Lena och hennes mamma som skulle köra mig till sjukhuset. 
Fick bli körd i rullstol och höll återigen på att svimma av smärta när läkaren klämde och kände på min fot. Kul. 

Blev skickad till Borås för röntgen där dem konstaterade att inget var brutet. 

Däremot blir det kryckor nu, kan inte röra mina tår än och det går inte att stödja på foten alls. 
Har sträckt upp något i knät så när foten är bättre blir det att bygga upp knät och allt trasigt i foten vilket tar lång tid.
Med andra ord, ingen träning, jogging m.m för mig på ett bra tag. Blääää. 

Foten är fortfarande svullen och jag kan som sagt inte röra på tårna alls, har blåmärke på mitt andra knä och även ett stort och äckligt på rumpan. 
Som tur är hände ingenting med nacken eller huvudet när jag smällde det i trappan och vred det i alla konstiga vinklar. 

Haha alltså varför!? Hade massa roligt inplanerat denna veckan som jag nu får ta och ställa in, läkaren har sagt till mig att ta det lugn och pappa är stenhård. Han stannar till och med hemma imorgon för att ta hand om mig och för att se till att jag tar det lugnt. 
Så att åka buss med kryckor redan dagen efter känns inte så smart, detta är även första gången jag använder kryckor så, yes. 

Skall även äta smärtlindrande tre gånger om dagen och tre tabletter per gång vilket betyder att jag kommer vara trött och seg. Jag orkar inte, jag har inte tid med detta! 

Skall ha mentorssamtal i morgon vid nio och så ska jag plugga så mycket jag orkar, blev ju inte lika mycket gjort idag som planerat eftersom jag ramlade vid 15:45 och kom hem 20:40. Men jag hinner nog klart i tid med allt... 

Lena tog massa bilder under hela tiden så jag tänker bjuda på några imorgon, antar att ni inte är så intresserade utav att se min fot böjd i en konstig vinkel och mina tår uppsvullna och böjda men det finns några som inte innebär en närbild på min fot ;) 

Vi hörs imorgon, kram 
Sov gott.


Bilder från bilfärden hem från Borås :) 


Kommentarer
Anonym

Usch vad hemskt. :/

2014-08-26 @ 13:48:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0