Jul, jul, strålande jul.

Trots att det regnar och är äckligt ute börjar julkänslan komma smygande, igår åkte hela familjen in till stan och kollade efter lite julklappar och handlade lite julmat. Eftersom vi var i Göteborg tittade vi på julskyltningen och lyssnade på den sjungande granen, det är så himla maffigt med så stora körer som sjunger med änglaröster, höll på att börja gråta för att det var så vackert (vilket jag alltid gör... hehe) 

Idag sov jag till 13, helt sjukt men jag känner mig febrig och har ont i halsen så jag sov som en sten trots att alla andra var vakna. 
Under dagen idag har vi städat både ute och inne och nu skall lussebullarna bara jäsa innan dem skall in i ugnen, egentligen skall väll lussebullar ätas vid lucia men jag var så sjukt sugen så pappa ställde sig och bakade för en stund sedan. <3

Funderar på att göra brända mandlar ikväll, känns lite tidigt i för sig.. dem kommer nog vara uppätna redan imorgon så jag får nog vänta med det tills på tisdag eller något ;)    
Planen just nu är att åka till jul på Liseberg på måndag, regnar det så struntar vi i Liseberg i år och så får vi gå nästa år i stället, vi skall även julhandlade och köpa några sista julklappar innan onsdag så vi har lite kvar att fixa med. 

Vi hörs, kram






Bilder från igår :) 


Bakeli bak ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0