JULLOV!

Nu har jag jullov, känns helt galet, men såå skönt kan jag lova er! 
 
Muntan gick bra, jag fick D vilket var mitt mål, i samhällskunskap 1 var mitt mål högre och jag fick bara D så jag kände att det var bäst att sikta lite lägre, nu så här efteråt inser jag att jag nog hade kunnat få högre i samhällskunskap 2 kursen då jag upplevde den mycket enklare men jag är väldigt nöjd med ett D. Hade samma lärare som i första kursen och han är en riktigt bra och trevlig lärare så jag var knappt nervös innan.
Jag fick en fråga om Sveriges befolkningsutveckling, om varför u-ländernas utveckling utifrån den demografiska transitionen sker långsammare än i i-länder och vad man kan göra för att dem skall komma upp i nästa stadie, jag fick prata lite lätt om den kris jag valt att skriva om, jag fick förklara vad folkrätt innebär och tillsist fick jag prata om vad jag hade gjort vid en lågkonjuktur om jag följde keynesianismen, svårare än så var det inte och jag kunde prata fritt och öppet på varje fråga. 
 
Nu skall jag nog ta och sova en liten stund, somnade inte förens vid tre och pappa ringde för att prata med mig om muntan klockan 07:00 så jag gissar på att mitt bultande huvud och svidande ögon försöker säga mig att jag behöver sova och jag tänker inte strunta i dem ;) 
Klockan två skall jag åka och handla och ikväll åker jag antagligen och tittar på Malin och Idas avslutning, i år har dem nämligen avslutningen på kvällen istället för under en skoldag, det är därför dem har ledigt redan imorgon, men det är egentligen det ända jag har planerat för denna dagen.
Tänker titta på Under the dome när jag har sovit lite, nästa Arrow avsnitt kommer nämligen inte förens i slutet av januari så nu har jag börjat titta på en ny serie, kan ju säga (om ni nu inte redan märkt det) att serier är mitt liv, serier ger mitt liv mening, haha, riktigt så illa är det nog inte men jag kan inte komma på vad ej serieberoende människor gör på dagarna, och nätterna med för den delen.... 
 
Vi hörs, kram
Idag är det ännu en dag närmare julafton... :D 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0