Körkort

Jag har så länge jag kan minnas sagt att jag inte är intresserad av körkort i dagsläget, varken till moppe eller bil. 

Enligt mig är körkort en sådan stor grej i ens liv att man inte skall tvinga sig att göra det utan att det borde vara något roligt och spännande, därav att jag inte sett någon mening med att börja ta det. (Snackar om bilkörkort framförallt)
Jag vill ha kul och inte tvinga mig själv att göra något som är frivilligt bara för att alla andra gör det. 

Men nu helt plötsligt fick jag en väldigt stor lust att börja övningsköra. Satt i bilen till hästarna igår och fick abstinens för att jag önskade att det var jag som satt bakom ratten, det är så det ska kännas! 
Påvägen tillbaka fick jag testa växla då det är en utav alla anledningar till att jag inte velat ta körkort och det gick jätte bra, till och med det känns okej och roligt nu. 

Pappa gick även igenom lite små tips och visade hur man skall göra när man växlar m.m, lärorikt och kul, nu när jag faktiskt är intresserad, hade han börjat förklara för någon vecka sedan hade jag stängt av och slutar lyssna med en gång. Haha, sant, och ni kan fråga honom, det har hänt innan.. ;)

Så ja, nu skall jag ta tag i körkortet! Inte rå plugga och hålla på för att få körkortet så fort som möjligt utan jag vill hela tiden tycka att det är kul, visst, har jag inte tagit det om fem år så kanske det är dags att sätta lite fart ;) 


Drömbilen (dreggel... dreggel...) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0