Hemma igen

Hej på er! 
Jag har inte orkat blogga men vi kom hem igår, det gick inte som vi tänkt oss med flera motgångar längst vägen så tillslut fick vi helt enkelt packa ihop och åka hem, tråkigt men det kommer bli två roliga veckor ändå :) 
 
Först gick min cykel sönder, vi hade kommit till Hyssna och helt plötsligt gick det inte att trampa, jag lyckades "cykla" till sjön som jag tror heter Lillahålsjön eller Lillasjö, noll koll ;) 
Väl där tog pappa och Alex isär cykeln och upptäckte att baknavet var helt förstört, jag har ingen aning om vad dom snackade om vissa stunder men om jag fattade rätt så var det att den "bulten" som sitter vid växlarna hade ingen gängning kvar vilket gjorde att det inte fäste när jag växlade och då gick det inte att trampa tillslut, kul. 
 
Pappa lyckades fixa det (tillfälligt iallafall) men när vi skulle fortsätta cykla vägrade Spyker hoppa in i cykelkärran, vi försökte och försökte men det gick verkligen inte. Så därför bestämde vi oss för att slå läger någonstans runt sjön och försöka igen imorgon, klockan var nämligen närmare sex och vi började bli trötta och hungriga. 
Så Alex och jag cyklade med pappa som gick med Spyker medan Malin, Ida och Lena satt kvar nere vid sjön och vaktade cyklarna. 
Jag joggade sedan ner till dem och hämtade pappas cykel och så tog vi oss till pappa och Spyker, Lena och Alex cyklade iväg och lyckades hitta ett super mysigt ställe så dit tog vi vårat pick och pack. 
 
Vi slog upp tälten, började med maten, fixade ved och efter maten badade vi, så ja, vi hade en riktig bra och mysig dag och natt. 
Jag vaknade någon gång under natten av att jag frös så att jag skakade men sedan när solen började gå upp blev det mycket varmare, visade sig sedan att jag var den ända som hade frusit så... haha det kanske inte var kallt egentligen utav bara jag som inbillade mig ;) 
 
På morgonen åt vi frukost, stekte kantareller som jag hade plockat dagen innan och sedan började vi packa ihop. 
Vi försökte få in Spyker i kärran men det gick verkligen inte, det gick mycket bättre då på morgonen men det funkade bara inte, så vi ringde Lenas föräldrar och så var dem så snälla att dem hämtade mig, Ida och Spyker plus våra cyklar och alla packning och körde oss hem och så cyklade dem andra hem. 
 
Det blev ju inte alls som vi hade tänkt oss men vi hade ganska roligt ändå faktiskt :D 
 
Nu vill pappa ha datan så vi hörs senare, bilderna från dem här dagarna kommer upp inom dem närmaste dagarna, KRAM
 
Här står vi och efterspänner all packning :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0