Tränings tips

Jag vet att jag lovade att göra ett inlägg med träningstips inför idrottsexaminationen på Korr, det har gått någon månad men bättre sent än aldrig, typ ;) 

Mitt första tips är att kolla på klipp på youtube och se bra uppvärmningsövningar, går du på Friskis & Svettis eller andra pass är det perfekt att snappa upp något därifrån eller kanske till och med fråga instruktören om bra uppvärmningsövningar just för dig som du sedan kan visa upp när du skall munta. 

Du kommer få värma upp själv och för att då inte bara stå och göra höga knän och springa i en cirkel kan det vara bra att förberada sig lite på den punkten. 
Detta hade jag missat att tänka på innan så hade jag fått göra om den imorgon hade jag lagt mer vikt på att hitta bra sådana övningar. 

Vad gäller "huvuduppgifterna" så var det inga problem för mig då jag lärt mig många bra övningar på tex Tabatan och MRL passen på Corpus, så det är ett stort tips till er som läser att gå på något sådant pass. Armhävningar och situps är ju jätte bra grundövningar som går att göra på flera olika sätt. 

Lär dig även några bra stretching övningar som stretchar precis det du behöver, har du tex fokuserat på armarna under träningen kan du försöka binda ihop det med stretchingen, Men visa att du har en bred kunskap så håll dig inte bara till en muskelgrupp! 






Några bra övningar som jag själv använder mig utav. Här nedan kommer en bild på mina favorit träningsappar, dem är grymma! 


Jag har funderat på att be någon ta kort på mina favorit övningar när jag gör dem så att ni skall få några tips, dem finns inte med på bilderna ovan nämligen men jag tror att ni klarar er med dem bilderna plus apparna ;) 

Kram 


Kommentarer
Lisa

Vilka bra tips! Vad fick du för betyg i idrott? :)

Svar: Tack så mycket! Jag fick ett D men så här i efterhand tror jag att jag hade kunnat få bättre, man var ju så himla nervös och det var verkligen inte så hemskt som man lixom inbillade sig under tiden man gjorde det, haha jaja, men nu vet jag iallafall att jag orkar mer än vad jag tror ;)
Emma Palmgren

2014-07-04 @ 14:28:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0