Svar på kommentar.

Fråga från anonym: 

Kan du beskriva hur munta i matte går till när du har gjort den? Ska läsa matte nästa år och jag är verkligen inte bra i matte (klarade knappt av nians matte). Funderar på om det kanske är svårare på distans, när man har munta muntligt hur man förklarar alla mattegrejer osv. :)

Svar: för det första vore det roligt om du ville skriva ditt namn m.m Jag är inte farlig och det är väldigt kul att veta vilka ni är som kommenterar som går på Korr :) 

Svaret på din fråga däremot är Självklart kan jag det, jag börjar redan få lite smått ångest över examinationen trots att jag precis börjat kursen, så är det någon som läser och som har gjort muntan så skulle det vara guld värt att få höra hur det går till m.m 

När jag slutade högstadiet hade jag MVG i matte och det var ett utav mina favorit ämnen, på gymnasiet fick jag flera dåliga lärare och bytte lärare flera gånger vilket bidrog till att jag fick F. Har varit väldigt nervös över matten på distans men än så länge är det både lätt och roligt, det är ett studie sätt som passar mig perfekt. 

Jag siktar på ett E men självklart skulle ett högre betyg vara roligt att få. 

Mitt tips till dig är att inte tänka på matten så mycket, det löser sig med tiden och jag tror nog att du kan överraska dig själv, du kanske tycker detta sättet att räkna matte är jätte bra och lätt :) 

Kram 


Kommentarer
E

Jag läser också på Korr och har haft tre mattemuntor och ska ha min fjärde nu i vår, de går till som så att man får ha papper, penna och miniräknare (dock inte på alla uppgifter, men läraren säger till vilka uppgifter man får använda den på) och så ger läraren dig uppgifter från olika områden, som du får lite tid på dig att lösa på pappret och så får du förklara din tankegång eller visa upp pappret i kameran, beroende på vad det är för typ av uppgift :) Beroende på vilket betygsmål man har samt vilka betyg man uppnått i uppdraget så får man uppgifter utifrån det och klarar man dessa uppgifter så kan man få lättare/svårare för att läraren ska se om man kan lösa uppgifter på en lägre/högre betygsnivå. Förstår att ni är nervösa, det har jag också varit. Dock så har det varit helt i onödan åtminstone två av tre gånger, då jag hade en bra lärare som var lugn och lätt att ha att göra med. Se bara till att ha koll på grunderna i varje kapitel så kommer det säkert att gå superbra! Lycka till med kursen :)

Svar: Tack så jätte mycket för svaret! Det var snällt att du tog dig tid att svara så ordentligt och utförligt, tack än en gång! :D

Okej, ja det låter ju ändå ganska okej, kommer med största sannolikhet vara sjukligt nervös innan muntan men det brukar gå över när jag har börjar prata med läraren, så jag hoppas att så är fallet denna gången med ;)
Emma Palmgren

2014-03-26 @ 21:30:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0