Ha ha.

Nu har jag och pappa precis kommit hem från vårdcentralen. 
Ringde imorse vid sju och fick en tid vid elva. 

Började med att jag fick träffa en sjuksköterska som tittade och konstaterade att jag hade svamp, hon hämtade sedan en till sjuksköterska för att hon också skulle få kolla och sedan fick dem hämta en läkare. 
Läkaren visste vem jag var och började allt med att konstatera att jag måste vara hon som hade varit så himla röd och svullen i halsen härom dagen, och, jag har aldrig sett henne innan... Men ja jag var den tjejen. 

Visade sig sedan att jag hade en väldigt kraftig svamp infektion och att dem egentligen ville avbryta penicillin kuren men då fanns det stor risk att hals grejen skulle komma tillbaka värre så dem hoppas att svampen kan bli bättre trots att jag fortsätter kuren.. 

Jag ville bara skratta eftersom tungan idag såg helt okej ut, medan dem blev helt chockade över att jag hade så mycket. Då skulle dem sätt mig i söndags tänkte jag.

Så nu äter jag alltså penicillin tre gånger om dagen och det är jag klar med på lördag. 
Fick en ny medicin mot svampen som jag skall ta fyra gånger om dagen i minst två veckor (kul) och så köpte vi med oss någon läsk som dem rekommenderade att jag skall dricka/skölja munnen med flera gånger om dagen. 

Hahaha, undra vad som kommer härnäst? 

Nu ska jag ta det lite lugnt och kanske kolla på någon film. 

Puss 





Kommentarer
Rebecca

Usch vad jobbigt! Krya på dig. :)

En fråga bara, nu när sommarlovet kommer och muntorna måste göras, hur gör du då? Hur hinner du med det? Jag var ganska sjuk förra terminen och kunde inte göra klart kursen till slutet av året så fick munta av dem i början av VT. Undrar bara om det kommer bli samma sak för dig eller om du klarar av att göra dem ändå? :)

Svar: Tack så mycket! :)

Jag vet ärlig talat inte... Jag hoppas att jag hinner men jag vill verkligen inte behöva stressa för mycket för då finns risken bara att jag gör fel och kanske blir sjuk igen.
Antagligen får det bli så att jag avslutar kursens nästa termin, hur funkade det för dig och hur går det till? :?
Emma Palmgren

2014-05-20 @ 14:11:37
Erika

Ett tips mot svamp i munnen.. Drick mycket ramlösa det dämpar smärtan lite plus att svampen gillar inte mineralernatt i ramlösan :-)

Svar: Tack för tipset :) jag dricker någonting som heter vichyvatten och det är aningen starkare och bättre än vanligt mineralvatten och det funkar verkligen, dessutom är det tack och lov ganska gott :)
Emma Palmgren

2014-05-21 @ 08:06:23
Rebecca

Eftersom jag var sjuk och kunde knappt prata, hade inte gjort klart de sista uppdragen i tre ämnen hann jag inte boka någon munta förrän början på VT. Det var inte så större problem, bara att jag fick mer att göra under början på VT men det var inget jag kunde göra åt. Sa till min mentor hur det låg till och hon visste att jag var sjuk, hon flyttade fram uppdragen och kursdatumet längre fram bara.
Dock vet jag inte om det blir problem när det gäller VT-HT då man har längre ledighet och börjar på ett nytt läsår. Du kan ta upp det med din mentor om du är orolig att du inte kommer hinna med. Fast du kan fortfarande göra muntor i slutet av juni såvitt jag vet, bara att du säger till din mentor innan han/hon tar ledigt att flytta fram kursdatumet.
Hoppas det var till hjälp! :)

2014-05-21 @ 16:05:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0