Halvvägs

Har kommit halvvägs i boken nu, läser ingen mindre än Jane Austen's Stolthet och Fördom, och än så länge är jag nöjd. 
Har ju bara kommit halvvägs men än så länge tycker jag faktiskt att filmen gör boken rättvis, oftast brukar ju böckerna vara hundra gånger bättre än filmerna men just nu är det faktiskt lika. Man får ju inte med alla vackra gammaldags ord i filmen och man missar väldigt bra personbeskrivningar men filmen är ruskigt bra! 

Nu har jag röjt lite och skall snart ta min medicin, skall bli så skönt på söndag när jag slipper iallafall penicillinet. 

På söndag är det dessutom klassfotboll i Skene och Ida skall vara med och spela, jag och pappa skall dit och titta och så får vi se om Malin och Alex följer med eller om dem stannar hemma. 

Åh, nu börjar det åska, så himla mysigt. Älskar åska och regn en varm sommar dag! :D återstår att se om vi kan grilla ikväll eller om vädret blir sämre och stoppar oss, jaja mysigt blir det nog i vilket fall. 

Puss





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0