När räcker det?

Pluggar för fullt här hemma i min varma sköna säng just nu och har gjort sedan maten blev uppäten. 
Jag fick en lite panikattack där alla tankar löd "jag klarar det inte, det är lika bra att jag ger upp, orkar inte plugga mer, jag kommer inte komma ihåg något ändå" dem tankarna har släppt nu och jag känner mer att jag faktiskt får ge det en chans, tror det kommer gå bra. 
Besvikelsen över muntan i söndags sitter fortfarande kvar och jag vill inte behöva känna så igen, så jag antar att det är därför dem tankarna flög upp i mitt huvud. 
Dessutom är det första gången jag har två examinationen så här tätt ihop och jag börjar tvivla lite på om det är ett sätt som passar mig, i framtiden vill jag nog ha lite längre mellanrum precis som jag brukar så att hjärnan hinner "släppa" den gamla informationen lite ;) 

Förövrigt så slog det mig förut, hur vet man att man pluggat och förberett sig tillräckligt mycket? Eller vet man någonsin det? Hur brukar ni tänka kring den frågan? 

Nu skall jag titta på ett CM avsnitt, behöver ta det lite lugnt en stund och sedan får jag läsa mina sammanfattningar någon gång till och kanske be pappa förhöra mig lite. 
Någon som haft religionskunskaps muntan och vet vad som ungefär tas upp? 

Jobbet gick förövrigt bra, vi började med lite julpyssel och så kom föräldrarna och fikade, jag han hälsa på alla samt äta lite goda kakor innan jag var tvungen att ta bussen hem för att plugga. 

Malin och Ida var hemma från skolan idag och iallafall Malin blir hemma imorgon med, anledningen är feber, halsont och jobbig förkylning och jag känner hur den långsamt utvecklas hos mig. Halsontet har blivit värre under dagen men så länge det inte har blivit värre imorgon blir det gym med Lena och Alex, vilket jag faktiskt verkligen ser fram emot. 

Vi hörs, kram 

Någon som vet vart man kan hitta denna chokladen? :) 




Kommentarer
Anonym

Jag brukar alltid läsa mina uppdrag så jag kan dom utantill. Och läsa på proven så jag kan dom någorlunda och kolla lite i boken. :)

2014-11-11 @ 19:20:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0