Så skönt!

God morgon! 
 
Muntan är nu gjord och det gick verkligen jätte bra, jag har inte fått reda på betyget än men det spelar ärlig talat inte så stor roll vad jag får för betyg nu, jag hade en bra känsla hela tiden och jag kunde prata på öppet på alla frågor så nu känns det väldigt bra! 
Läraren var jätte trevlig, lättsam och lite så där små rolig, jag tycker om när läraren är lättsam ibörjan och ställer lite frågor som "hur är det med dig? Tycker du om att studera på Hermods? m.m" för då slappnar jag av och då känns det lite mer okej att sitta och prata med en helt okänd människa, så det är ett stort plus. 
Dessutom var jag knappt nervös innan och det känns verkligen bra, jag brukar vara så nervös att jag inte kan sitta still och att benen bara skakar men idag blev jag bara lite pirrig när det var tio minuter kvar ;) 
 
Muntan tog ca 15 minuter och jag fick frågor om etiken, jag fick förklara pliktetiken, sinnelagsetiken och konsekvensetiken och så fick jag prata lite kort om dödshjälp utifrån dem. Efter det frågade han om Abrahamsreligionerna och så fick jag prata om likheter och skillnader mellan de tre religionerna och tillslut fick jag prata om Östreligionerna, deras likheter och olikheter. 
 
Klockan ringde som sagt åtta, jag åt frukost, klädde på mig ett par byxor (satt i pyjamasbyxor och sovtröjan bara), kollade anteckningarna lite och sedan gjorde jag i ordning skrivbordet med id-kort, hemtelefon och bra ljus, Alex hade kopplat in datan ordentligt så det var bara att sätta sig och logga in när klockan blev nio. 
 
Resten av dagen vet jag inte vad som händer, pappa är jätte sjuk, han har feber och är förkyld men när pappa väl blir sjuk så är det verkligen inte kul för då blir han sjukare än sjukast. 
Ida mår inte jätte bra hon heller, igår var hon så (sjuk)trött att hon satt och grät vid matbordet när vi åt mat och sedan fick jag tvinga henne att gå och lägga sig för tårarna på henne kunde inte sluta rinna, tror hon hade lite feber och att det var därför hon var så trött men jag hoppas att hon mår bättre idag. 
Jag hade planer på att vara med Therese idag men eftersom alla är sjuka här hemma och jag själv inte mår jätte bra får jag skjuta upp det, vill varken smitta ner henne eller bli sämre. Jag tror inte att jag har feber längre men mitt högra öra hänger inte riktigt med i min tanke att hålla mig frisk, det gör ont och trycker i det så jag hoppas att det inte öroninflammation eller något annat roligt. 
Istället funderar jag på att städa mitt rum, jag är sjukt trött på oredan och trots att jag inte orkar städa gör jag hellre det än att behöva se allt skräp ligga i mitt rum en dag till... 
 
Vi hörs! 
 
Ännu en till bok att lägga undan och ännu en kurs att bocka av. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0