Snart är det jul.

Om bara någon vecka är det redan första december, jag har redan planerat vad för julklappar som skall köpas, en tripp till Ullared är inbokad, pengar till Jul på Liseberg för mig och familjen är sparade, julgodiset är planerat m.m 
 
En sak som vi syskon fixade idag var att jag beställde hem en julkalender vi skall titta på iställer för den som sänds på tv:n, vi kunde inte riktigt bestämma oss mellan Kaspar i Nudådalen, Julens hjältar och När karusellerna sover så tillsut fick vi rösta, vann gjorde När karusellerna sover så den la jag en beställning på hos CDON. 
De äldre julkalendrarna från 1993 till 2002 är dem bästa så kommande år kommer en ny beställas inför julen. 
Just nu har vi Tomtemaskinen, En decemberdröm, Pelle Svanslös och T. Sventon praktiserande privatdetektiv och ja, snart ligger När karusellerna sover i brevlådan. 
Julkalendrarna kostar 99kr styck hos CDON just nu, dem kanske går att hitta billigare någon annanstans men jag tycker om CDON så det får helt enkelt vara okej ;) 
 
Vi har inte gillat dem senaste julkalendrarna och därför känns detta som en jätte bra lösning, jag tänkte gjort så förra året men pengarna och orken fanns inte så nu i år börjar vi med denna nya tradition. Extra nöjd är jag då När karusellerna sover är min favorit, jag tittade på de fem första avsnitten förra julen och sedan tröttnade jag på kvalitén på youtube så nu skall det bli roligt att få se hela efter väldigt många år. 
 
Ett litet tips till er som inte tycker om de moderna julkalendrarna men ändå tycker det hör till att titta! :) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0