En jobbig helg.

Ja, ni fick ju ta del utav mitt lilla brake down i fredags och efter att jag skrev det inlägget kände jag mig lite bättre. 

Vi tillbringade iallafall fredagskvällen framför Teen Wolf och så åt vi god fruktsallad. 

I lördags gick jag och papps upp åtta och så åkte vi bort till hästarna, tog med oss Celika och stod och pysslade med henne tills dem kom och tittade på henne och sedan fick hon gå tillbaka ut i hagen.
Väl hemma igen bestämde vi vem som skulle få köpa Rullan och vem som skulle få köpa Celika, inte så svårt beslut faktiskt men alla som hade kommit och tittat var bra på så olika sätt. 

Ringde hon som skulle köpa Rullan för att bestämma när hon skulle hämta och då sa hon om några timmar, fick ju lite smått panik men det var ändå skönt att slippa vänta och gå runt och tänka på det. 

Jag, Alex och Lena åkte moppe bort till stallet medan pappa, Malin och Ida tog en buss. Vi hämtade hästarna, borstade, fixade och donade innan vi började ta kort. Mina favoriter fick ni se i lördags men det finns en hel del fina kvar att visa och senare idag kommer bilder på Celika upp. 

När vi var färdiga fick Rullan och Celika gå i en liten hage precis vid stallet medan vi satt och pratade, packade ihop alla saker vi skulle skicka med Rullan samt alla saker som skulle med oss hem och så gick vi och letade grimmor i hagarna ;) 

Vid klockan fem kom hon för att hämta och Rullan sprang helt seriöst upp på transporten, vi har inte kört henne många gånger men vi har alltid behövt kämpa lite och nu fick jag skynda mig på för att komma in före henne. Älskade häst. 

Det jobbigaste av allt var att höra när dem åkte där ifrån och man hörde Rullan gnägga innan det helt plötsligt blev tyst. Usch, börjar gråta bara jag tänker på det. 

På kvällen köpte vi pizza för att fira Idas födelsedag och så kom T lite senare på kvällen. 

Gårdagen spenderades med plugg, redigering utav bilderna och självklart framför tv:n och dessutom med fruktsallad. 
Lena åkte hem på eftermiddagen och så åkte T hem till sig senare på kvällen, trots att det har varit en sjukt jobbig helg så har den ändå varit bra och mysig. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0