I see the goodbye in her eyes.

Grejen som har gjort att jag varit ledsen nu ett tag och som har varit en sak som kommer förändra hela mitt liv är att hästarna nu ligger ute till försäljning. 

La ut dem på hästnet för några timma sedan och redan nu har flera hört av sig, helt sjukt. Vet inte om jag skall skratta eller gråta. 
Vi vill helst att dem flyttar innan det är dags att börja ta in dem så det är inte jätte bråttom ändå. Och hemmet är ju så mycket viktigare än priset som förövrigt ligger på ca 2000 st och då ingår sadel, täcken m.m

Dem är ju lite äldre men dem har många år kvar att ge någon ny familj och det är väl det som gör att beslutet inte är så svårt. 
Jag vill att någon mer familj skall få äran att lära känna Rullan, få skratta åt hennes gulliga och knäppa egenskaper och få störa sig på hennes jobbiga sidor. Jag vill att hon skall få känna ännu mer kärlek och värme. 
Jag vill att någon familj skall få se vilken härlig, lätt och omtänksam ponny Celika är och jag vill att hon skall få äta morötter ur en ny bästa kompis hand. 

Det är ett riktigt tufft beslut, ett beslut som jag annars har blundat för och bara skjutit upp men det är helt enkelt dax nu. Det är dags. 

Min plan har alltid varit att ha Rullan tills hon dör, att jag flyttar hemifrån och hyr in henne i något stall i närheten men jag har insett att det inte är ett liv jag vill ha och inte ett liv jag önskar henne. Jag vill kunna resa när jag vill, jobba mycket och inte behöva ha skuldkänslor över att lämna henne. Jag vill i framtiden ha häst men då en häst jag kan rida och satsa på. 
Rullan förtjänar mycket mer än så. 

Så ja, nu är det bara att vänta och hoppas att rätt familj hör av sig.

Jag säljer även massa ridbyxor i storlek 38 och pikéer i storlek M m.m så hör av er om ni är intresserade. 







Kommentarer
Silke

Liknande beslut är alltid svåra, men hoppas och tror att de kommer få ett bra hem och liv!

Svar: Det är första gången jag måste fatta ett sådant här beslut och det suger, men jag tror precis som dig att dem kommer få det bra i framtiden och det är det viktigaste! :)
Emma Palmgren

2014-09-02 @ 18:55:55
URL: http://silkez.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0