Kräftskivan.

Årets kräftskiva var grym, inte lik dem vi haft dem tidigare åren men absolut minst lika bra! 

Eftersom jag hoppar runt på kryckor kunde jag inte hjälpa till så mycket som jag både vill och brukar, men jag bossade över syskonen så allt blev gjort ändå. Hehe ;) 

•••••••, en vän till familjen, som även var här och tog hand om mig förra tisdagen, kom hit någon gång runt lunch, jag hade precis bakat äpplekaka så läget var under kontroll. 

T kom och så satt vi mest och slappade i soffan tills även Lena trillade in, pratade om allt möjligt och medan pappa och ••••••• var ute och plockade blommor m.m till att dekorera bordet med så åkte vi barn och T till godis mejeriet i Hyssna och köpte massa godis att mumsa på under kvällen. 

Väl hemma igen hade även Therese anlänt så vi dukade upp på bordet och gjorde i ordning inför att äta. 

Satt och åt i flera timmar, sjöng snapsvisor, skrattade, blev fotograferade (tog knappt ett ändå kort under kvällen utan pappa höll sig bakom kameran iår) och så blev vi ju självklart proppmätta. 

Efter maten satte vi oss i soffan allihopa och spelade charader tillsammans och lyssnade på musik, själv "tittade jag på" och försökte få huvudvärken att gå över genom att ligga och halvsova. 
Åt under den här perioden både för mycket äpplekaka och för mycket godis.
När Therese hade lämnat oss dröjde det inte lång tid innan vi alla begav oss till våra sängar efter en grym lördag.

På morgonen vakade faktiskt jag och T först och flyttade oss ner till soffan istället, tillslut vaknade alla andra och så dukade vi upp all frukost på stora matbordet och satt och åt en gemensam söndagsfrukost med bl.a. kokt ägg, baguetter och hemmabakade frallor. Ur mysigt om ni frågar mig. 

Tillbringade dagen i soffan framför flera bra filmer som jag tittade på så gott jag kunde, lite jobbigt att fokusera när man får ont i huvudet och bara vill lägga sig och gråta så då får man istället ligga och blunda.

Pappa lagade god mat till middag, en krämig sås med räkor och kräftor som blev över från dagen innan och så pasta till det, mumsigt. 

Söndagen slutade med att alla "gäster" hade åkt hem och så var familjen Palmgren ensamma igen efter en helt underbar helg. 




Fotograf: Anders Palmgren (pappa) 
Kamera: Nikon d40 
Copyright. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0